onsdag 13. januar 2010

Fra en liten pode...

Egentlig så burde jeg blogget om dårlig luft og forurensning i dag, siden jeg tross alt bor i Europas mest forurensede by. Stått på barrikadene og slått et slag for kollektivtrafikken. Men nå har Emmeline og Sissel skrevet flotte innlegg om dette allerede, så jeg nøyer meg med en liten oppfordring: La bilen stå....

Og da var det å prøve å få til en elegant overgang til neste sak. Som er svært lite politisk. Neppe særlig engasjerende en gang, men som fikk det til å svulme i et morshjerte:
Se, hva vi fikk hjem fra barnehagen i går..... Er det ikke skjønt?


Har jo sett disse hengende rundt omkring hos forskjellige barnefamilier, og alltid syntes de var så utrolig fine. Og nå, med barn nummer tre, er jeg også blitt den lykkelig eier av nydelig trykk med vakker tekst. Heldige meg!


En herlig liten hånd:-) Med en forslått blodrød tommel.... Absolutt nydelig! Skal selvfølgelig henges på den nyoppussede veggen i trappehalsen; the wall of fame....

26 kommentarer:

  1. Det var rørende nydelig. Hvorfor ikke lage noen kopier, så kan det henge flere steder.

    Utrolig flotte farger, også.

    Klem

    PS Takk for hjelpen

    SvarSlett
  2. Ja, det verset er kjempefint, og håndavtrykket var jo bare søtt!!Håper vi får det en gang fra en fremtidig barnehage - ellers må jeg vel lage det selv, men det blir liksom ikke helt det samme.

    Ble nok ingen hjerter til plantene på kontoret, de vil jeg jo ha her hjemme!! : ) Men han var veldig fornøyd da han kom hjem dagen etterpå. Det var visst blitt veldig fint!!

    Ha en flott dag!! Klem! ♥

    SvarSlett
  3. Det verset er så nydelig! Synes det er så leit at vi ikke tenkte på å ta fot og håndavtrykk når våre var små. Det er jo så koselig minne.
    Ønsker deg en fin uke videre, klem :)

    SvarSlett
  4. Så nydelig dette var! Kjempekjekt å få slike ting! Jeg har mine barns små hender i gips-laget i barnehagen. Tror nesten de ville fått førsteprioritet ut av inventaret hvis det skulle skulle begynne å brenne:o)) En uerstattelig skatt:o)))
    Alltid kos å høre fra deg, Barbro. Du er god du:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  5. Heisann Barbro,
    Det var skikkelig skjønt, fortår godt at det får plass på nymalt vegg.Sånne skatter er gull verdt.
    KLEM

    SvarSlett
  6. Jeg fant en lik en på arbeidsrommet mitt her om dagen. Den er fra min yngste datter, hun er i dag 16 år. Jeg har også en perm som jeg har satt inn noen av tegningene som ungene i. Artig å ha, siden de er store no. 16 og 21 år.

    SvarSlett
  7. Så koselig! Verset er jo så fint, og med et søtt håndavtrykk kan det jo smelte ethvert hjerte. Hadde vært koselig om eldstemann min hadde hatt med seg et sånt hjem fra barnehagen en gang også...

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  8. Eit lite kunstverk som berre blir meir og meir dyrebart etter som åra går...
    Ha ein fin kveld:0)

    SvarSlett
  9. Det diktet har jeg og sett mange ganger, men vi har faktisk aldri fått det...
    Herlig håndavtrykk!

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  10. Såå koselig når de kommer hjem med dette avtrykket;) Og diktet er jo så rørende også;)
    Kos deg videre med dine og klem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Åååå, så koselig!!!

    Den må du ta godt vare på!

    Ha en fin kveld

    Kos deg med tulipanene, jeg glemte helt å kjøpe til meg selv. Men i morgen skal jeg ha jentekveld her hjemme, så da må jeg ha noe å pynte opp med.

    SvarSlett
  12. Hei vennen.
    Ligger en award til deg på bloggen min ;)
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  13. Det var jo veldig søtt... :)

    Den dårlige lufta i Bergen minner meg om mine studiedager i (Vest-)Berlin. I vesten var det forbudt å kjøre bil på de verste dagene (vi hadde "smog-alarm"), men en slik dag da jeg reiste til Øst-Berlin (gamle DDR), kjørte alle. Lufta var så dårlig at jeg stortsett måtte holde meg innendørs, for det sved så veldig i øynene...

    Håper på bedre luft for dere!

    SvarSlett
  14. Slike ting er kjekt finne frem når barna er blitt store som mine er. Har et slikt.

    Klem

    SvarSlett
  15. Så heldig dere er som får slike koselig gaver.

    SvarSlett
  16. Så vidundelig vakkert! Finere enn det dyreste maleri!!
    Ha det så fint!
    Klem : )

    SvarSlett
  17. Det var virkelig koselig, det er så koselig med sånt som barna gjort når de var små. Tusen takk for mailen, det kommer en tilbake i morgen. God natt vennen! Klem

    SvarSlett
  18. Nydelig:) Må få hedersplassen...

    Klem

    SvarSlett
  19. Kjempesøtt.Dette må du ta vare på.

    SvarSlett
  20. Jeg blir imponert over de i barnehagen som finner på slike hyggelig hverdagsgleder. For en glede: )

    SvarSlett
  21. Ja, veldig nydelig:):):)
    Alt sånn med barna blir jeg snufsende rørt av.

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  22. Så morsomt at du har samme "hjerteboks" som meg! Den har jeg kjøpt på et loppemarked for ca 15 -20 år siden, og jeg er fortsatt like glad i den!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  23. Åååå, så skjønt, ja, dette kommer til å bli et hyggelig minne! Vakre og sanne ord! Ha en fin dag, men hold deg innendørs da, til det har "gått over"!

    Klem Cathrine
    som puster frisk skogsluft HVER dag!!!

    SvarSlett
  24. Ja Barbro, der er så rørende!
    Jeg må nesten alltid tørke en tåre når jeg leser det!

    Ønsker deg er flott torsdag!
    Hilsen fra Perlemor i strålende Lofot-luft, blå himmel, sol og 0,5 blå grad :)

    SvarSlett
  25. Sååååå herlig da:) Jeg har også noen håndavtrykk....en plass..... Men jeg har aldri sett det diktet før. Kjempesøtt;)

    SvarSlett
  26. Kjempesøtt! Har sett disse hos flere, og de er alltid så sjarmerende. "Dessverre" hadde jeg ungene i åpen barnehage, og da var jeg jo med. Derfor ble det lite slike overraskelser som kom hjem til oss.

    SvarSlett