lørdag 29. mai 2010

Søte, små figurer


I bloggeverdenen ser det ut til at hekling virkelig har fått sin renessanse, og det hekles alt fra tepper og klær til trekk til Zaloflasken. Akkurat det siste der ble jeg veldig fascinert over:-)

Mine hekleprosjekter har en tendens til å havne i kurven med ufullendte prosjekter, som forøvrig snart bugner over. Men når jeg ser alle de søte heklefigurene til Malu, så er det ikke fritt for at det klør litt i fingrene etter å finne fram heklekrok og garn igjen.

Her er lille Pinne, som jeg har forelsket meg helt i. Er han ikke søt? Men defintivit ikke et prosjekt for meg. Jeg orker jo knapt å lage to like ermer til et plagg, så å hekle sånn ca. 120 like pinner hadde definitivt ikke vært noe for meg.



Og her har vi Lille persille, lysegrønn og skjønn, som uti hagen står. Helt til å spise opp:-)



Frøken Harepus er bare helt bedårende. Hvis det er noen som lurer, så har Malu laget ansiktet og. Utrolig dyktig dame!

Til slutt de tre små griser - her i eggevarmer utgave. Knallskjønne!



Selv om jeg kjenner at heklelysten bobler når jeg ser sånt, så aner det meg at Malu må ha en engels tålmodighet. Det har ikke jeg. Det er derfor jeg heller foretrekker symaskin. Liker at det går litt unna. Men et trekk til Zaloflasken kunne jeg vurdert. Og det skulle selvfølgelig matchet Greengate boksene mine på kjøkkenet:-)

9 kommentarer:

  1. Det ser jo litt moro ut å kunne hekle, da! Tror jeg hadde gått for de 3 små griser. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Jeg syntes også dette er flott men ikke noe for meg....det blir for putlete men beundrer de som får det til.

    Ha en fin lørdag og LYKKE TIL på sommmermarkede.Håper det er ferdig å regne nå

    Klem

    SvarSlett
  3. WOW! Så nydelig. Takk for malu-link. Dette må jeg undersøke. Men jeg er nok som deg. Må ha små prosjekt for å bli ferdig. Så den pølseputa er jeg VELDIG stolt over at jeg ble ferdig med :)
    Lykke til med Zalo-flaske kjole. Det får du til. Ønsker du den tett og fast, bør du bruke fastmasker. Jeg begynte med staver og synes det ble litt løst. Bare spør om du lurer på noe. Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Så masse fint i hekling!! Skjønner hva du mener om dette med tålmodighet.....holder meg til bestemor ruter selv...det går liksom så fort;) Ha en fin dag på markedet i dag!!

    Klem

    SvarSlett
  5. Herr Pine og Lille Persille, hvor skal det ende, all denne kreativiteten? Tusen takk for at du tar deg tid til å dele med oss.Nå bobler det over av arbeidslyst igjen ;0)
    Lykke til som bodkone i dag!

    SvarSlett
  6. Jo jeg er så enig - SÅ søte figurer! Skal si det trengs en smule tolmodighet for å hekle det første sjarmtrollet :))
    Men glad er jeg for at du farer av gårde med din symaskin - vi trenger det også!
    Tusen Hjertelig Takk for et herlig innlegg og du, lykke til med Zaloflasketrekket :)))
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem lokki

    SvarSlett
  7. Hei Barbro!
    Tusen takk for alle fine ord.
    Det der med en engels tålmodighet kan nok diskuteres.Klør ofte i fingrene mine også,
    når jeg har vært å besøkt bloggen din og sett alt det fine du lager.
    Kjole til Zaloflaske.Genialt og morsomt.
    Lykke til på sommermarkede.
    Klem Malu.

    SvarSlett
  8. Hehe, trekk til Zaloflasken?? Er det sant??! Veldig søt liten figur dette da i det minste, bare sett i gang ;o))

    Ha en superduper lørdag!

    SvarSlett
  9. Mange fine ting, men tålmodigheten? Den har vel ikke akkurat din moder heller når det gjelder slike ting.

    Hvis jeg skal hekle må det bli et prosjekt som går rimelig fort. Har nok mer tålmodighetn med perlene.

    Klem

    SvarSlett