tirsdag 7. september 2010

Boksemani


Her i huset har vi en aldri så liten svakhet for bokser. Spesielt veslesnuppa. Helt siden hun begynte i barnehagen og fikk øynene opp for matboksverdenen, har hun vært hektet. En tid var det så ille at hun utviklet kleptomaniske tendenser, og knabbet Bendit - bokser fra de andre barna i barnehagen. Veslesnuppa syntes det var altfor lite å være i besittelse av bare en Bendit - boks, og ønsket å utvide samlingen ytterligere, og bli den lykkelige eier av Bendit - bokser i alle regnbuens farger:-) Så Berganssekken var rimelig smekkfull enkelte dager...


Som dere skjønner så er det ikke om å gjøre at det er rosa prinsessematbokser i beste Disneystil (selv om vi selvfølgelig har et par av de og i samlingen),


nei, det holder liksom lenge at det er en boks. Så om matbokssamlingen ikke akkurat er stilfull, så er den veldig bredspektret. Vi har bokser fra Ikea, Blafre, Rice, Bendit, Disney, Green Gate, Tupperware, bokstavkjeksbokser  - you name it.


Det eneste som har manglet i samlingen har vært bananboksen fra Bendit, og det var nesten julaften da mor hadde vært på 10 kroners marked på Spar og kom hjem med bananfutteralet i forrige uke. Hvilken lykke! For ikke å snakke om at futteral til bananer er jo absolutt helt uunværlig!


Jeg innrømmer at alt boksegnålet fra veslesnuppa tidvis har gjort meg nesten sprø, og jeg har ikke egentlig skjønt den voldsomme fascinasjonen for bokser. Men det var før jeg oppdaget bokseverdenen til Rice, Green Gate og Blafre. Så nå har jeg jammen meg utviklet boksemani jeg og, og går faktisk veslesnuppa en høy gang. Så mens veslesnuppa har Bendit - bokser i alle regnbuens farger, så er mor den lykkelige eier av Rice bokser i alle regnbuens farger. Snakk om bokselykke!






Og helt ut av det blå i går, så fikk jeg disse skjønne boksene fra Green Gate i gave. Skulle nesten tro det var noen som hadde lest dagens innlegg på forskudd:-)

20 kommentarer:

  1. He,he..Har litt boks-mani selv jeg :)
    Ønsker meg de boksene fra Blafre. Men hvordan blir de når du vasker dem? Ruster de hvis de blir liggende i vann sikkert?
    Og de GG boksene!!!Heldige du!
    Ha en NYDELIG dag :)
    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Her er blafres blogg: www.blafre.blogspot.com
    men det visste dere kanskje allerede. Hun er iallefall flink til å svare på spørsmål og kommentarer.

    Bokser er herlige! Tenk hvor mye rart en kan samle i en slik boks! Da jeg var liten gravde jeg og søstra mi ned en boks med skatter (barbieklær, dikt og tegninger) utenfor huset vårt. Senere kom vegvesenet og lagde E6 der... Lurer på hvor den boksen befinner seg nå...

    SvarSlett
  3. Godt å høre det er flere som har det Barbro :)
    Må kvitte meg med mange når jeg flytter nå, har ikke plass til alle :(
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  4. Alt i boks her også- jeg har flasken med elefanter på også(el. var det Mille sin..?!)
    Så heldig du er som fikk de Tilda-boksene i gave, de er bare skjønne!
    Tusen takk for koselig hilsen B, det setter jeg virkelig pris på når det kommer fra deg:-)
    Ha en fortsatt fin dag, håper du har sol også..?
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  5. Så herlige bokser! Har ikke få bokser selv heller, riktignok ikke så mange fine som dine. Men er litt vanskelig å ikke kjøpe nye selv om skapet er fullt ;)

    Ønsker deg en fin dag videre, klem T

    SvarSlett
  6. Hmmm, boksemani...
    Har eg overhodet ikkje nåke forhold te...
    *knis*
    Tenka seg te at eg og faktsik har 4 stk Blafrebokser (i tilleg te ein Blafre matboks) og ein samling divesre bokser som øker i et forbausande raskt tempo... Har ikkje nåke "små barn" alibi for Blafreboksane, men alle de andre e jo sånne så eg trenge, ja de e jo rett og slett ein nødvendighet (elle nåke...)

    Kanskje eg sku ha ein liten visning snart eg og, tihi :o)

    Ha ein superfin dag videre, og kjekt at du syns Awarden te Andregasellen var velfortjent :o)

    SvarSlett
  7. Sannelig du!! Her var det bokser i alle utgaver og farger:D ..men de er virkelig praktiske til sine bruk, har nok noen selv, men dine er lekrere enn mine:D
    Kos deg videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. He he, der var bananboksen, ja! Har ennå ikke fått en sånn i hus, men det kommer vel...
    Blafrebokser har jeg og - de er flotte - har bl.a. brukt dem til å ha grøtpulver i.
    GG-boksene dine var flotte!
    Skal du kjøpe hekla-kjolen til Ellen, eller? Tenk deg den PLUSS sjokoladetattoo....mannen din kommer til å gå bananas!

    SvarSlett
  9. Ha, ha, ja, det hadde vært en snasen kombinasjon:-) Absolutt helt uimotståelig!

    SvarSlett
  10. Maaange fine bokser...*smiler*..
    God ettermiddag,
    klem :O)

    SvarSlett
  11. Haha, jeg ler av den lure lille boksetyven, og ser henne for meg lykkelig stappende på benditbokser i alle farger ned i sekken!

    Bokser her i huset har en tendens til å miste lokket. Likevel blir de ikke kastet, men står urettmessig og tar opp skapplass, uten noensinne å bli brukt igjen. Man kan spørre seg om hvorfor. Men kanskje jeg ikke har hatt fine nok bokser? For da ville jeg nok passet bedre på dem... Hm. Jeg skal titte litt mer på boksebildene dine, og se om jeg ikke kan klare å pådra meg en aldri så liten boksemani jeg også!

    Og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min - du e så grei! Synes forresten at neste kursdag kan du skulke med god samvittighet, spør du meg. Du har faktisk en skulkings til gode, etter såpass lang og fruktesløs sykkeltur!
    Jepp, sånn e Pafrikas skulkeregler, og jeg har tross alt vært i dette gamet i mange år!

    Fin tirsdag til deg!

    SvarSlett
  12. He he - veslesnuppas fasinasjon var nok genetisk betinget, men du visste det ikke enda ;-) Mange lekre bokser da :-)

    Ha en flott kveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  13. hehe tidi. men de nye var virklig fine!! slitan med nye bokser!!! jeg faller mer for de små matboksene som nesten er helt ubrukelig:P hehe min sønn har en batmanbil som matboks man får to skiver av enkelte typer brød oppi den ellers går det bare en skive oppi men den er kjempe kul! jeg vant den i en kelloks konkuranse men ingen av de voksene i barnehagen får til å lukke denne matboksen hehe heller ikke min sønn... så helt ubrukelig... den er fin å se på da... men spar kjøp har en kjempe grei matboks med flere rom! den er helt genial! det er ett stort rom for skiver eller knekkebrød også kan du gå ned i andre etg. og der finner du 4rom der du kan ha pålegg, brukt, grønnsaker i det ene og dip i det andre:) veldig smart! koster vell rundt 40 kr hvis ikke jeg lyger nå...

    Ha en fin kveld! Og takk for fine kommentarer hos meg:D:D

    SvarSlett
  14. Det er muligens noe i genene dette med forskjellige manier. Her er det jo perlemanien som herjer.

    Slett ikke umulig at den er arvet av veslesnuppa, og hun har ihvertfall rikelig med oppbevaringsbokser.

    Klem fra mamsen

    SvarSlett
  15. det er så gøy med bokser, de er jo bare helt geniale både til pynt og til oppbevaring. ps: digger den nye header din ♥

    SvarSlett
  16. Hoho, vi er mange med boksdilla, tenker jeg! ER svak for metallbokser og pappkofferter ala de prikkete mange hadde da vi var små.

    SvarSlett
  17. Hei!
    Tusen takk for i går du gjennomførte det med glans.....Alle var fornøyd.Ser at boksene falt godt i smak og det var kjekt du fortjente de.De er så fine så jeg lurer på om jeg må ha ett slikt sett også hi hi.Har vel en boksemani selv hmmm

    Du har mange flotte bokser her.
    Hadde vært kjekt med Fretex raid en mandag.
    Vi kan snakkes
    Ha en fin kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  18. Sukk, det er maange fine bokser, og det er fristende å ta med hjem den ene og den andre.-Men hva skal man ha i dem, sånn etterhvert? Matbokser, perlebokser, Polly Pocketbokser og pyntebokser. Hm, men de var finfine de fra GG.. Kan jo være godt med noen...reservebokser!

    SvarSlett
  19. Herlig med bokser!! Minsten her har også en viss matboks mani og har adoptert alle matboksene i skapet som sine... det er bare så vidt brødrene får lov til å bruke hver sin på skolen...

    SvarSlett
  20. Hei du, her var det mange nydelige bokser av alle slag!♥ Herlig!!! ;)
    Så flott header, likte fargene såå godt ;)
    Takk for dine vakre ord!!♥
    En nydelig kveld og morgen dag ønskes deg fra meg,
    klem Anki

    SvarSlett