søndag 3. oktober 2010

Laminering en søndags morgen


Hva gjør man en søndagsmorgen, etter at ungene er lei av å se barne - tv? Jo, man finner fram en lenge glemt lamineringsmaskin, farger og papir, og lar ungene trylle fram søte, små kunstverk som får seg en tur gjennom lamineringsmaskinen og blir til glassbrikker,


og bokmerke til Knertenboken. Kjempegøy, synes ungene, selv om mor syntes det gikk litt vel mye inflasjon i laminering på slutten. Krussedulltegninger på tre sekunder er ikke å betrakte som kunstverk....


En herlig akvarellskillpadde, som var for stor for maskinen, fikk istedet et hjemmelaget passepartout. Skulle gjerne hatt litt større passepartout, ser ut som stakkaren driver og stanger i kanten. Men det får nå duge inntil videre. 

Neste post på programmet er rundstykkebaking, og så er det cup ut på ettermiddagen. It´s gonna be a long day!

Og så hilser vi til pappa i Nordsjøen (som er en ivrig bloggleser...), som jobber 12 timers skift - hvilket forøvrig fortoner seg som barnemat mot 24 timers helgeskift for mor...

Ha en fin dag!


25 kommentarer:

  1. Forbauser meg ikke at du gjør noe sånt....Jeg sitter mer på gulvet og overvåker et lite barn som ruller over en bror. Det pøsregner, og jeg lurer veldig på hvordan vi skal få formiddagen til å gå...
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Jeg husker de første to årene i podens første barnehage, da kom det hjem endel laminert stæsj. Ingen dum ide - da kan jo alt det man "må" ta vare på faktisk brukes til noe også.

    SvarSlett
  3. Så fint da! Effektiv du er på morgenkvisten.
    Her er det kakebaking & playhouse Disney
    Ha en flott søndag!
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Så flotte de ble...kjekt med slike ting....
    Her sover ungdommen lenge og mor selv er først utav sengen...bare vent den tiden kommer nok for deg også om det kan være en liten trøst.
    Ønsker deg en fin cup søndag
    Klem

    SvarSlett
  5. En slik lamineringsmaskin ønsker jeg meg også :)
    Så aktiv og flink du er tidlig en søndag da. Selv sitter jeg i morgenkåpa fortsatt...

    SvarSlett
  6. God idè, sjølv om den nok ikkje blir brukt tidleg ein morgon... Bur ikkje så mange morgonfuglar her, har mest natteravnar;-). Og einig, 12-timars skift er jo ingenting i forhold til 24-timars ;-)Har hatt periodar der det har føltes som fritid å gå på jobb, ja.

    SvarSlett
  7. Heldige små kreative menneske som får utfalde seg! :o)

    SvarSlett
  8. Så koselige morgensyssler. Ha en flott dag. :)Klem.

    SvarSlett
  9. Jammen bra vi har søndager!

    SvarSlett
  10. Fin bruk av lamineringsmaskinen!
    Jeg laget i sin tid (for to år siden) lapper med lue og vaskebeskrivelse på baksiden som jeg hang på luer jeg solgte...

    SvarSlett
  11. Flink du er å finne på kreative aktiviteter til ungene dine. Her har vi bygd Lego og lekt med modellkitt. Nå snurrer Sabeltann på dvd'en.

    Har jubileum på bloggen min, og du er velkommen til å være med på trekning om du ønsker det.

    Lykke til med boller og cup, klem.

    SvarSlett
  12. Dem skilpadden var jo søt i det trange kottet sitt. ☺ Jeg blir matt av programmet ditt. Vi har skikkelig barnefri sløvehelg med pc, bok, symaskin og et liv på sofaen. Heldigvis regner det så vi kan droppe å rydde inn hagemøblene, he he. Det nyttigste jeg har gjort i dag var å finne fram en kasse med ulltøy, tømme den på senga og fylle kassa med sommertøy...så kanskje den kassa kommer seg opp på loftet i løpet av dagen.Ja, ja, godt det er jobb i morra så vi ikke visner helt.

    SvarSlett
  13. Så koselig aktivitet sammen med barna en søndags morgen. Her stakk vi tidlig ut i hagen og fikk gjort masse før regnet satte inn. Nå er det innekos resten av dagen for min del i allefall.
    God søndag. Klem Merethe

    SvarSlett
  14. Så kreativt, da ble nok ungene fornøyde :)

    Ha en fortsatt fin søndag! Klem fra Sylke

    SvarSlett
  15. Laminering er en fin ting...*smiler*..
    Vi har vært ute og lekt, pakket og ryddet.
    Og har spist fårikål til middag...jeg er stappmett... :O)
    Nå er det brødbaking og mer rydding på gang!
    Ha en fin kveld,
    klem :O)

    SvarSlett
  16. For noen flinke unger.Eplene detter ikke langt fra stammen!
    Ha en fin Søndag!
    Klem Malu: )

    SvarSlett
  17. Ja lamineringsmaskinen kan brukes til så mye. Selv sysler jeg med tanken om å lage spisebrikker med Carl Larson motiver i laminert utgave. Tror jeg skal sy knapphullsting rundt kanten slik at de ser litt mer hjemmekoselig ut.

    SvarSlett
  18. Det var en fin og koselig syssel. Kjekt når det kan brukes til noe også :)
    Ha en fin kveld
    Trude :)

    SvarSlett
  19. Heisann!
    For en koselig måte å tilbringe søndagen på:)Og et flott syssel også, har aldri tenkt på at man kan gjøre sånn!Kjempefint:)
    Ha en fin søndagskveld også!

    SvarSlett
  20. Så flott kjole nabofruen din har fått! Har hatt travle dager, så ikke fåt med meg siste innleggene her;)
    Koselig å ta vare på kunstverkene på denne måten, tenker ungene var storfornøyde;)
    Ha en fin ukestart og klem fra meg;)

    SvarSlett
  21. Så flott de ble og for en lur ide`.
    Traff forøvrig en som kjenner deg(navn?????) på Papirfesten i helgen, hun igjenkjente engelen din på englekjolen min;)

    SvarSlett
  22. Laminering er moro! Har brukt det en del på skolen. La barna plukke høstblader, laminer dem eller gjør trykk. Vips så kan de lage bokmerker til besteforeldre til jul!! Eller merkelapper til julegavene - ja, ikke med høtblader, men med selvtegnede julenisser!! Silkepapir inni lamineringsark gir flotte vindusdekorasjoner!!

    Klem!

    SvarSlett
  23. Så gøy, skulle ønske vi også hadde en lamineringsmaskin hjemme! Håper dere har det bra. Var ute på tur i sted med kamera og det er jo skikkelig fønvind, nesten tropenatt jo!:) Ha en fiiin uke! Klem H

    SvarSlett
  24. Så koselig du gjør det for de små da. Kjekt å lage noe så proft.
    Klem

    SvarSlett
  25. Herlige kreative deg. Moro når ungene får nye oppgaver, og enda mer gøy når det de lager kan brukes i hverdagen. Er enig med Elisabeth i at skilpadden er helt skjønn i den trange rammen sin.:)
    Hmm.. Der ga du meg faktisk et tips. Min lille venn har jo grodd seg voksen og svær, men jeg har jo fortsatt en hel haug av tegningene hans. Kanskje jeg skulle laminert de og brukt de som brikker nå? Da blir det jo gode barndomsminner i gjenbruk- og faktisk redesignet. Hurra! =D

    Håper regnet ikke er så hissig hos dere som her akkurat nå.

    SvarSlett