mandag 31. januar 2011

Samstemt


Alle vet at når man har hus, så er det alltid noe som burde vært gjort. Et tak som burde vært malt, moen lister som burde vært spikret på plass, et vindu som burde vært skiftet ut - det er i det hele tatt MYE som burde vært gjort hvis man tenker seg om. 


Og det er her jeg føler jeg trenger å komme med en liten opplysning, siden de fleste tror at det er jeg som tenker ut alle prosjekter her i huset. Det er altså ikke tilfelle. Det er heller ikke sånn at jeg står og svinger pisken, eller maser på nordlendingen for å få han til å pusse opp. Og bare så det er nevnt, så er det mor i huset som svinger malerkosten mest...


Jeg forstår at det kan komme som et sjokk på venner og bekjente at vi faktisk er ganske samstemte når det gjelder oppussing. Jeg har utrolig nok en mann som (som oftest ihvertfall...) ser når ting er moden for oppussing eller det trengs å males. Vi er som regel til og med enige om hva som bør prioriteres. Akkurat nå er det kjøkkenet som står for tur. Veggene skal males, og nordlendingen har lyst på nye fliser. Man sier da ikke nei takk når mannen i huset får ånden over seg og vil legge nye fliser, eller? 


Når samme mannen mener vi skal male stuen og når vi først er i gang med kjøkkenet, er det heller ikke et forslag jeg stemmer ned. Her er det bare å smi mens jernet er varmt, og fortsette å se på Tid for hjem sammen, så kanskje vi får lyst og inspirasjon til å bli ferdig med enda flere planer:-)


Vi har nemlig en gang som ofte ser ut som det bor en pakistansk storfamilie her, og som absolutt hadde vært moden for en liten utvidelse. Men hvis vi får malt både stue og kjøkken nå, og i tillegg får nye fliser, så er nok jeg i stand til å legge nye prosjekter på is leeenge:-)


15 kommentarer:

  1. HEi, hei!!!! Høres ut som den idielle drømmemannen, spør du meg:DDD Jeg spent på hvordan kjøkken og stue blir:DDD Lykke til:DDD klemz

    SvarSlett
  2. Ja, det er viktig at man er enig.. Hjemme hos oss er vi begge enig om at jeg er fryktelig dårlig til å svinge penselen, så da er det kjekt at han melder seg frivillig til å overta mine prosjekter. Og i dag håper jeg at vi blir samstemte vedr. fliser til kjøkkenet, for det tror jeg at vi skal kikke på i dag!

    Ha en fin mandag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Kjør på, smi mens entusiasmen er på topp!
    Gratulerer så mye med velfortjent kreativ-seier. Hurraaaaaaaa! Håper resterende familiemedlemmer vet å feire deg.

    SvarSlett
  4. Ja her er det bare å smi mens hjernet er varmt :) Flott å være enige i slike litt store prosjekter. Lykke til med jobben.

    SvarSlett
  5. Høres bra ut! Alltid greit å være samstemte. Vi har jo "ny" leilighet og fikk gjort mye da vi flyttet inn, men det er prosjekter på gang her også, og vi er også enige om hva som skal gjøres. Bare ikke helt når! :)

    Catje

    PS. Gult dynetrekk er på vei!

    SvarSlett
  6. Nå fikk jeg plutselig lyst til å bytte ut bonden med en nordlending!!

    *irrgrønn av ren, pur, uforfalsket missunnelse*

    Gratulerer forresten, med kreativ mammablogg 2010!

    :)

    SvarSlett
  7. Tror han er en handyman mannen din og du en handydame....det er kjekt når man er enige...ikke alltid slik her men etter litt om og men så er han med....men om og men først..... ti hi

    Ha en kreativ kveld begge to

    Klem til deg

    SvarSlett
  8. Høres slett ikke så verst ut det der da - og ja, svi mens jernet er varmt ;-)

    Ha ei flott uke - klem Siv

    SvarSlett
  9. For et NYDELIG hus! Der skulle jeg gjerne bodd:-) Ha en FIN mandag! Klem C

    SvarSlett
  10. Ååå, så heldig du er som har han med på notene ♫♫♪
    Her er det bare "Nei, full stopp en tid fremover nå!" Blæh!
    Men jeg SKAL gjøre noe med det kjøkkenet og jeg SKAL male soverommet, så det så;)

    Når det er sagt, så har dere det veldig fint barbro! Er så lyst og trivelig, akkurat slik jeg drømmer om... ♥ Syns dere er kjempeflinke jeg...

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  11. Då er du heldig! Say no more...;))

    SvarSlett
  12. Spennende med kjøkkenoppussing og fliselegging. Kjekt når man er samstemte. Her er det utskifting av kjøkkenfronter som planlegges, så snart jeg finner noen som kan komme med et greit tilbud.

    Det ser veldig fint ut hos dere, men skulle likt å se hvordan gangen ser ut når det ser ut som "det bor en pakistansk storfamilie" hos dere!!
    KLEM!

    SvarSlett
  13. Drømmemannen! HAN må du stelle godt med altså!! :o)

    Finfin tirsdag til deg - og lykke til med prosjektene!

    SvarSlett
  14. Heldige deg. Jeg har fått mannen med på at vi trenger å gjøre noe med kjøkkenet. Det blir ikke totalrenovering, det blir alt for dyrt. Men litt mer kjøkkenskap og noen andre småting skal nok gjøre susen for meg:)
    Ellen
    PS! Gratulerer med mammabloggseieren :)

    SvarSlett
  15. Du har nok valgt ham med omhu! Stell godt med ham...

    Her er det jeg som star for prosjektene og planene og han som star for skepsisen... ;-) Men jeg far det stort sett som jeg vil allikevel...

    SvarSlett