søndag 10. juli 2011


Fra Wilhelmine fikk jeg nydelige retrostoffer i lilla og rosa - helt i min retroånd:-) Disse fantastiske stoffene skal blant annet få bli til lapper til et lappeteppe.



Noen har allerede blitt til en retrovimpel. Laget til en jubilant - en mann faktisk - som ønsket seg en vimpelrekke i retrostoffer til feiringen av en rund dag. Jepp, det er helt sant.

Som vanlig holder jeg en knapp på pastellretroen. Jeg tar den liksom ikke helt ut selv om jeg begynner å bli retrofrelst....


Hva med deg - begynner du også å bli retrofrelst?


11 kommentarer:

  1. He he, jeg er retrofrelst, ja, og sukker over alle disse flotte stoffene dere viser fram!

    SvarSlett
  2. Retrofrelst er jeg nok ikke, da jeg hadde min barndom i denne retro-verdenen som er blitt så trendy. Men jeg liker veldig godt stoffene med turkis, blått, grønt og lilla farger:DDD Og er på leting etter sengetøyg og stoffer i disse fargene. Men av en eller annen grunn, så er de ikke å oppdrive i min verden. De er rett og slett kastet på dynga for lenge siden, og ingen i mine omgivelser er opptatt av farger og interiør. Ønsker meg et vatt teppe i turkis og lilla, og må nok bare fortsette å lete:DDDDD Plast er jeg ikke begeistret for, så jeg er nok mer på førti-tallet tror jeg:DDDD Men stoffene din er bare såååå herlige!!! klemz grethe

    SvarSlett
  3. Hehehe, jeg digger både retro og pasteller, kontraster som svart og hvit, ja det er så mye jeg liker. Det er jaggu vanskelig å finne sin egen stil når det er så innmarri mye kult å velge mellom *sukker høyt og dramatisk*

    SvarSlett
  4. Lekre farger og mønstre; lekre stoffer som du tryller så mye fint ut av! Må innrømme at jeg blir mer og mer retro-frelst; ene og elene på grunn av blogge-påvirkning... ;-) Er nok også relativt "forsiktig" ennå, og liker best det lyse, det duse eller pastellene - men kjenner at jeg blir mer og mer "vågal" etterhvert som jeg ser så flotte bilder på de ulike bloggene... Vel... I tankene i alle fall ;-) Hihi

    :-)

    SvarSlett
  5. Nydelige de nederste putene der, selv om jeg ikke er noe rosa-menneske.

    Er vel ikke superretrofrelst heller, ikke alle stoffer i brunt og grønt og sånt som fenger. Men sikler etter noen stoff i glad oransje/gul/cerise som noen stolt har vist fram. Kunne tenke meg en kjole med sånne ermer og lomme f.eks.

    SvarSlett
  6. Fine lapper, og fin vimpel!!
    Morro med ne mann som vil ha vimpel til feiringen sin...*smiler*..
    Klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  7. Er nok ikke retro-frelst, nei, men er glad jeg er våken nok til å oppdage retroskatter slik at jeg kan få delt dem med andre, i steden for å kaste :)

    (Og er helt enig med deg når det gjelder Kenwood. Selv om KitchenAid er finere, vil jeg heller ha en solid Major... selv om den er aldri så kjedelig! :))

    SvarSlett
  8. Jeg kommer nok aldri til å bli helt retrofrelst, men jeg ser jo at jeg liker det du lager i retropasteller - snakker vi derimot om det orange, grønne og brune delen av retroen, finner du det nok aldri hos meg :-))Jeg ga bort i massevis her i fjor sommer etter at jeg rydda sengetøyskapet på landstedet...

    Ha en fin dag - klem Siv

    SvarSlett
  9. Å ja, begynner å bli retrofrelst jeg óg. De er jo fine mønster og farger.

    SvarSlett
  10. ja jeg anser meg som temmelig retrofrelst. Nå begynner jeg også å få en anseelig samling, og jeg er så glad for det!! Det er vanskeligst å finne retrostoffer i rosa og lillatoner, men nå begynner jeg heldigvis å få litt av det også. Ellers anser jeg meg selv for å være et ganske så "orange" menneske..! :-)

    SvarSlett