fredag 30. desember 2011

Gode investeringer

Søstrene Grene kom til Bergen i høst, uten at jeg har satt min fot der før nå. Siden jeg fikk litt penger til jul, så investerte jeg dem i saker og ting fra Søstrene Grene, istedet for å la de gå med i dragsuget til innkjøp av dagligvarer. 


Og jeg har jo selvfølgelig utelukkende rasket med meg fornuftige saker, sånn som kurver i lekre farger. Nå skal det bli system og orden på nyåret hos familien Hansen Johansen! 

En svale gjør ingen sommer, så det trengs nok et lass med kurver til for å klare det. Men et sted må man tross alt begynne, og mange bekker små...
Fine bånd i flotte farger er et must for en som bruker metervis i uken, og hos Søstrene Grene koster de faktisk en slikk og ingenting. Dermed ble det en kilometer med bånd, som trengte oppbevaringsplass. Så da ble det en boks også.


Søte, små vaser er vel kanskje ikke så veldig fornuftig, men de var grådig billige. Og tenk så fine de blir når ungene kommer hjem med vårens første buketter med markblomster. Dette er med andre ord en langsiktig investering.
Muffinsformer trenger man jo også - i hopetall - når man har satt seg fore å bake cupcakes a la Manuela. Ellers er silkepapir, servietter og perler alltid kjekt å ha liggende. Litt mer usikker på den konfettisprederen som skyter ut konfetti... Er ikke helt sikkert at min kjære venninne blir glad for å få stuen dekket med papirpynt i morgen(Røret skyter visstnok ut konfettti i en avstand på 5-6 meter), men er det nyttårsaften, så er det nyttårsaften:-)

14 kommentarer:

  1. Så flotte ting du har kjøpt, og kurver får man jo aldri nok av! Søte farger:-)

    Ønsker deg alt godt i det nye året:-)

    SvarSlett
  2. De har så masse fint hos søstrene Grene :)
    Jeg har fallt helt pladask for butikken. Bomullsgarn er kjøpt inn i spreke farger, og kluter strikkes på autopilot :)

    Klem GItte

    SvarSlett
  3. Så deilige farger! Nå går det mot lysere tider heldigvis :D

    SvarSlett
  4. Mange flotte ting du fant hos Greenes. Var innom der før jul og de har mange søte og anvendelige ting der. Ønsker deg et Godt Nytt År.

    SvarSlett
  5. Søstrene har virkelig en godtebutikk, så her er det ikke vanskelig å finne livsviktige saker og ting!!
    Må få takke for året som snart ebber ut og for all inspirasjon, og et godt nytt år ønskes deg og dine!!..da blogges vi igjen!
    Nyttårsklem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Så mye fint (og nyttig)
    Du har kjøpt.
    Lekre farger:)
    Ønsker deg og dine ett godt nytt år!

    SvarSlett
  7. Her var det mykje lekkert! Søstrene grene har virkelig mykje fint, og til ein billig penge -det likar me:D Og argumenta for at dette var ein god invistering tipper eg gjekk fint gjennom i heimen;)) Ynskjer deg ei fin nyttårshelg!=)

    SvarSlett
  8. Åja, litt av noen kupp og gjøre på Søstrene Grene:) Veldig billig, og veldig GØY, hihi:)
    Masse fint du har shoppet deg ♥

    Ha en finfin feiring i morgen:)

    Klem Line

    SvarSlett
  9. Ja hva er det ikke man faktisk trenger...hi.hi
    likte godt fargevalgene i alt du har fått i hus:))
    Kjempegøy å handle hos søstrene!

    Ønsker deg og dine et GODT NYTTÅR!

    SvarSlett
  10. Helt enig! Masse flotte investeringer :)
    Er en stund siden jeg har vært innom Søstrene Grene ser jeg. Må ta en tur på nyåret. Skulle kjøpe akrylmaling der, men det blir nok noe ekstra. Veldig lekre bånd, det får man aldri nok av! Og nydelige farger... det har de jo alltid, men jeg er ekstra svak for turkis.

    Ha en superfin nyttårsaften og takk for det gamle året! Klem fra Heidi :)

    SvarSlett
  11. Søstrene Grene har så mye fint. :) Er innom de når jeg er i hovedstaden. Og mye billig, ja :) Farlig, farlig.. hehe.

    Klem Lene

    SvarSlett
  12. Sånn kjekke....og selvfølgelig fornuftige kjøp du hadde gjort:)))Lekre farger:) Ønsker deg en fin nyttårsfeiring og alt godt for det nye året;)

    SvarSlett
  13. Skal du handle mer som skal oppi de kurvene, så er du snart like langt....:-)
    Godt nyttår!!

    SvarSlett
  14. Bra investering!

    Ønsker deg et flott, kreativt nytt år!

    SvarSlett