lørdag 28. januar 2012

Eldstemann er ganske flink til å lage mat. Greit, han bomber kjøkkenet når han holder på (* akkurat som sin mor*), men det blir liksom bare småtteri når han disker opp med en treretters. Ingenting er vel så luksus som å komme til duk og dekket bord (og en sinnsyk oppvask...) Måtte denne interessen og iveren for matlaging vare.


Jeg har i alle fall investert i en notatbok, som er freshet opp litt med papir og tegninger, og som skal brukes som oppskriftsbok.


Her har jeg begynt å fylle inn oppskrifter som har gått i arv i familien og andre vel utprøvde oppskrifter hentet fra min egen oppskriftsbok. Denne skal min sønn få i morgen når han kommer hjem fra reise, og forhåpentligvis får han lyst til å teste ut noen av oppskriftene her hjemme. Litt baktanker må man jo ha av og til:-)

14 kommentarer:

  1. Flinke gutten, godt oppdratt ;)
    Jeg har en oppskriftsbok jeg har samlet favoritter i, den holder på og faller fra hverandre!! Men kan jo ikke skrive alt på nytt, så jeg får se sjarmen i lefsa ;)
    Nattaklem fra barbro

    SvarSlett
  2. Så kjekt med en sønn som er glad i å lage mat! Klart det skal dryppe litt på mammaen og resten av gjengen innimellom. Sånne baktanker er lov å ha!

    God søndag!!
    KLEM!

    SvarSlett
  3. Så kjekt!
    Her er ingen av ungane interesert i matlaging.
    Men mannen syns det er ok. Og eg ryddar gjerne!

    SvarSlett
  4. Så koselig! Det så godt ut! Flink sønn. :) Klem

    SvarSlett
  5. Hehe, lurt!
    De var jo lekkert dekorert de kakene, ble skikkelig kakehungrig.

    Fin søndag!

    SvarSlett
  6. herlige bilder, ble virkelig i vårstemning, og fikk kjempelyst på deilige skillingsboller med melis, yummi

    SvarSlett
  7. Så heldig du har en som er glad i å lage mat !
    Lurt å samle oppskriftene på en plass ! Fin bok du har laget !
    Ha en fin søndag i finaværet :) Klem

    SvarSlett
  8. Så fine bilder og
    så heldig du er med en gutt
    som er glad i å lage mat!

    Den boken var kjempefin!
    :)

    SvarSlett
  9. Fine bakverk - fin gutt du har som lager mat - og fin gave han skal få!:)
    ha en fortsatt fin dag;)
    klem june:)

    SvarSlett
  10. Fine bilder, og solskinnsbollene ser jo bare helt nyyyydelige ut, send over en hit da...hi,hi...super ide med en oppskriftbok, jeg har også en som jeg bruker flittig;) Klem W

    SvarSlett
  11. Ååå, så smatr med kokebok over gamle kjære tradisjoner i familien!
    DEN adopterer jeg herved!
    Tusen takk :o)

    Og så falt jeg helt for David kroken.. SÅ skjønn.

    Nyt resten av kvelden og fin ny uke til deg.

    klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  12. Så flotte bilder!! Så heldig du er som har en som vil lage mat til deg :)

    Ha en flott mandag videre :)

    Klem :O)

    SvarSlett
  13. Oppskriftsboken ble kjempefin :-) Kommer nok til å kopiere den ideen :-)

    SvarSlett