torsdag 12. januar 2012

Mor har tatt fatt i forfallets bakgård, som altså vil si barnerommet. Hver jul vokser lekesamlingen ytterligere, noe som er en utfordring plassmessig. Derfor besluttet mor å gi vekk en del leker som ungene  ikke leker med lenger. 


Bare sørg for at ungene er milevis unna når du tømmer lekekassene. For aldri blir lekene så interessante som når de kommer fram igjen i dagens lys og skal ut av huset.
Ååååå, akkurat den leken har eg leitet såååå lenge etter, og savnet sååå masse!! var omkvedet for omtrent annenhver leke som ble hentet opp. Disse lekene var det selvfølgelig umulig å skille seg av med - høyt elsket som de tross alt var... Og en kvart pose med leker til Fretex blir det ikke særlig orden og struktur av. Så i nattens mulm og mørke har mor, stille som en mus, tømt diverse lekekasser. Så nå går det i hvertfall an å bevege seg snorbeint uten snublefeller.

Og mor har fått orden på alle perlene og hobbysakene til veslesnuppa også, enn så lenge. 


Jeg sparer alltid på esker, sånn at jeg kan kle de med stoff eller papir og bruke de til oppbevaring.
Kjempefint å ha hobbysaker i. Den høye boksen i bakgrunnen er forresten en stor hermetikkboks som min mor har heklet trekk til. Så man trenger ikke nødvendigvis ut å handle for å skaffe seg mer oppbevaringsrekvisita.



Men disse små og store kurvene i lilla og mintgrønt fra Søstrene Grene, de måtte jeg bare ha.

Norgesglass er dessuten alltid kjekt å ha.


Og kofferter. Jeg elsker kofferter:-)



Så da gjenstår det bare å sparkle, male og tapetsere...

8 kommentarer:

  1. Du er et skikkelig ordensmennenske du:)
    Det LIKER jeg, er nemlig veldig glad i all mulig oppbevaring jeg og:)
    Så lurt med stoff på eskene, har alltid brukt papir jeg, men det slites så fort!

    Ha en fin fin kvled:)

    SvarSlett
  2. ja her ble det orden i sysakene gitt:)
    så spørs det hvor lenge det varer! eller om systemet funker:)

    snart helg! herlig!
    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Å, du har noen virkelig heldige barn ;)

    SvarSlett
  4. Rett og slett veldig pent ryddet var det, flinke deg, så pene farger sammen også...nå kjenner jeg at jeg lengter etter at jentene mine var små...så fin tid;)) Klem W

    SvarSlett
  5. Så masse flott oppbevaring på barnerommet da :) Og rart med disse lekene som aldri blir leket med, men som tydeligvis er helt uunværlige. Er noen av dem her i huset også.

    God helg !

    SvarSlett
  6. Dette var et nydelig system som var vakkert å se på =) Veldig smart å hekle trekk til kjipe bokser, det skal jeg lagre i bakhodet =) Måtte le av beskrivelsen din til hvordan ungene reagerer på leker de "ikke har sett på kjempelenge", hihi.. Jeg har prøvd å rydde i lekene etter leggetid, men jeg må gjøre det når far i hus også er lagt, for han mener vi ikke trenger å kvitte oss med ting når vi har så stort hus, men man trenger vel ikke ha ett studd stort hus mener jeg som gjør rent.. ;)

    SvarSlett
  7. Hehe, jeg kan se deg for meg; snikende i nattemørket bærende på leker og plastposer! Jeg er jo en oppbevaringsfanatiker allerede, og kan tenke meg at det ikke blir bedre når det kommer barn inn i bildet.

    Riktig god helg til deg, Barbro!
    Klemmer fra Fransen

    SvarSlett
  8. Sånn ser det IKKE ut på noen av barnerommene her i huset ..
    Sukk...

    SvarSlett