fredag 6. januar 2012

Nedtrapping

Julen har vært så utrolig fin at det var nesten så jeg ønsket den kunne vart helt til påske - eller ihvertfall til faste. Det var skikkelig vemodig å hive ut juletreet og pakke ned julepynten, så jeg har beholdt en lyslenke i vinduet og kongerøkelsen blir fremdeles tent hver kveld. Jeg må visst ha en gradvis nedtrapping, og egentlig så er jo ikke julen ferdig før i dag.

Litt verre er det med alt julegodtet som aldri synes å ta slutt. For man kan da ikke kaste sjokolade, og har man sukkerabstinens så går både de ekleste bitene av konfekten og mørk sjokolade med 78 % kakao ned...
Enda verre er det at i morgen tenkte jeg å lage så mye risengrynsgrøt at jeg får nok til riskrem etterpå. Jeg angrer fremdeles på at jeg ikke spiste mer av det i julen. Men i dag blir det pizza med grov bunn altså, og så har jeg planer om å lage knekkebrød. Er det nytt år, så er det nytt år. Man kan jo fremdeles leve i troen på at man både kommer til å bli supersprek og supersunn. Det er ikke før bikinisesongen er her at en skjønner at det ikke gikk i år heller. 

Men det er egentlig ikke så nøye siden vi alltid ferierer nord for polarsirkelen. Bikinisesongen er sjelden lang der.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe:-)

Ha en riktig god helg!

14 kommentarer:

  1. hehe du e no så søt du da! jeg har forsatt julepynt igjen her og en lykt. også noe små ting som venter på å få komme ned i en eller annen kasse hehe men julegardinene på kjøkkenet henger på sitt andre år hehe :P

    Ha en fin helg!

    Klem fra Yvonne!

    SvarSlett
  2. ...jeg er forelsket i den lille turkis/blå bambi'n i headeren din!! sååååå fin :)

    ...her gikk jula ut tidlig iår..
    Men savner juletre lukta.. En av de beste luktene i verden :)

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  3. Noen herlige "tanker" du har gjort deg opp:) Treet vårt står fortsatt i stua, dog uten pynt...venter bare på at mannen skal bli frisk og ta sg av det. Julepynten er ryddet bort, men har beholdt noen engler - kan jo ha de hele året;) Julekaker har vi også igjen, men det har jeg bestemt meg for ikke å røre.... Og på hobbyloftet mitt har jeg fremdeles røkelse, en deilig duft:)
    Den lille bambien som står på bordet, hvor får en tak i sånn? Kunne tenke meg å lage et smykke med den, mener å ha sett noe slikt en plass...
    Ha en fin etterjulstid:)))

    SvarSlett
  4. :) det er en engel som skal få lov å henge her. Den er ikke julerød, men en vakker blå kjole. har døpt den til kjøkken engelen min. Ellers er julen borte her. Men det er greit liksom i år :) Fortsatt artig å lese innleggene dine. Hele tiden en undertone av humor? :) God helg til deg. Klem Merethe

    SvarSlett
  5. Koselige bilder!!
    Her holder jeg på å kaste ut julen nå.. jeg syns det er vemodig å ta bort juletreet, det er så koooselig! Men får vel glede meg til neste år ;)

    Ønsker deg en fin helg,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  6. Så fint og lyst hjå deg!
    Her heiter det at jula varer til 13.januar . "Tjuende dag Knut jagar jula ut"
    Synes egentleg det var godt å få det vekk til denne helga, minna meir om støvete rot no enn glitrande pynt...
    Og så synes eg at knekkebrød og riskrem er ein fortreffeleg kombinasjon!
    God helg til deg:0)

    SvarSlett
  7. Så fint det var hos deg! Lekre farger.
    Jeg har fått ut alt det røde nå, synes alltid det er godt. Har lyst på litt blått i stua nå, og tulipaner!!
    Ha en super helg:)

    SvarSlett
  8. He-he, jeg satser også sterkt på den nord-norske bikinisesongen... kort og heftig!! :-D
    Jula får være en uke til her i heimen, snopet er heldigvis borte (og kransekakeringene har lagt seg rundt magen min istedet.. :-( )

    Den sofakroken din så deilig ut, kan jeg ta med meg håndarbeidet og tekoppen og krype oppi..??.. :-P

    Ønsker deg ei riktig god helg, klem! :-)

    SvarSlett
  9. Hehe, dette hørtes da fryyyktelig kjent ut!! Restene må NIspises nå, det er forgæli å kaste ;)
    Men jula er på vei ut ja, halvveis ferdig. Bloggerunde var bare så mye mer fristende ;)
    God helg til deg!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  10. SÅ koselig sofakrok! Og eg elsker den klokka på veggen!! Bikiniform? Eg nekter å forholde meg til det begrepet!!:)

    SvarSlett
  11. Nydelig som alltid :-)

    og settet i innlegget under - også nydelig :-)

    SvarSlett
  12. Koselige bilder!!
    Fin lördagskveld til deg!

    SvarSlett
  13. Godt nyttår!!

    Kjenner meg igjen i den sjokoladekommentaren, utrolig hva som glir ned når bare trangen er stor nok, ha ha ;)
    God helg!!

    Cathrine

    SvarSlett
  14. Koelige bilder fra deg!
    Riskrem er fantastisk godt. Nå fikk jeg lyst til å lage det også:)
    Knekkebrød har jeg aldri laget, men det frister det også!

    Fin kveld til deg!
    Klem Tove

    SvarSlett