tirsdag 8. mai 2012

Sommertøy



Jeg hadde en halv meter stripestoff fra Stoff og Stil igjen fra i fjor. Og i år som i fjor sydde jeg en shorts med mønster fra Sikksakkboken til May B. Langhelle som utgangspunkt.


For her har shortssesongen offisielt åpnet for husets yngste - dog med strømpebukse under.


Shortsen har strikk i livet, pluss at jeg har sydd knapphull og tredd gjennom et bendelbånd. Synes shortsen blir ekstra tøff med knytting i livet.

Mai i fjor...

Så er det bare å håpe at strømpebuksen snart forsvinner, og at det er fram med bare legger:-)


Jeg synes prikken over i´en til en kul shorts er en stilig vest.


Og liker du superenkle syprosjekter som jeg, så går det jo fint an å klippe av en bukse som har blitt litt for kort, men fremdeles passer i vidden. Sånn som dongerishortsen på bildet. Lag en liten fald nederst, og tre eventuelt i en strikk hvis du ønsker en litt posete look. Skjørtet i bakgrunnen er forresten sydd av en blondegardin.

Ja, da begynner i hvert fall vi å bli klar for sommer:-)

6 kommentarer:

  1. Shortsen ble kjempe tøff! Sikk Sakk boken er kjempe kjekk, er mange enkle fine ting å sy i den. Håper det blir varmt og godt fremover nå da :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin shorts du har sydd! Helt enig i at den ble ekstra tøff med bånd i livet. Får krysse fingrene for masse sol og varme framover så små og store kan ha bare bein.

    SvarSlett
  3. Kom i skikkelig sommerstemning jeg nå:) Fin shorts! Håper det snart er slutt på strømpebuksesesongen altså!

    :) Takk for gratulasjoner til ettåringen;)

    fin kveld til deg Barbro!

    SvarSlett
  4. Klar for sommer her og, men nå regner det iskaldt...

    SvarSlett
  5. ja sukk! la det blir bare legger temperatur!

    da skal tom jeg prøve meg på en shorts, bare fordi liksom:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  6. hei! gu så flink du er! høres jo så lett ut når du sier det sånn - kansje jeg må prøve meg.. har noen bukser som har fått slitte knær til de må:)
    nydelig skjørt og:)
    å så herlig bilde av han lille på det første der... nydelig!
    kjekt at du likte senga mi:)
    klem:)

    SvarSlett