torsdag 26. juli 2012

Forberedelser


Neste helg blir det bryllupsfeiring på terrassen vår. Nabosønnen skal gifte seg, og av og til er faktisk gresset grønnere på den andre siden ( eller noen har en terrasse som er bygget på partyteltmål...), og dermed blir det fest her. Partyteltet er satt opp, uten vegger foreløpig, siden bruden helst vil ha det så åpent som mulig. Etter langtidsvarselet å dømme, så er det vel kanskje litt i optimistiske laget, men det er tross alt bruden som er sjefen over aller sjefer på bryllupsdagen, så vi krysser fingrene for sol og varme neste lørdag.


Selv om vi ikke er gjester i bryllupet, så ønsker vi jo at det skal se sånn noenlunde ut utenfor, og nordlendingen har slått seg løs med kantklipperen, mens jeg har luket og omorganisert i bedene. Litt nye blomster må kjøpes inn for anledningen og, i rosa og hvitt, som er bryllupsfargene. 

Ute i paviljongen har jeg prøvepyntet litt med nyperoser, og så er det bare å håpe at det fremdeles fins friske nyperoser å plukke om en uke og.

Jeg synes de er så utrolig dekorative, og til og med et usselt, lite syltetøyglass fra Nora blir en staselig lykt med en nyperose surret fast med fint bånd.



Og nyperoser lagt i en skål med stett, blir en dekorativ blomsterdekorajon. Hvis jeg skal gifte meg en gang, skal jeg sørge for at det blir mens nyperosene blomstrer:-)


Ha en fin kveld!

8 kommentarer:

  1. Hvor ser der fint ud og jeg vil give dig ret i at hybenroserne er smukke og et bryllup værdigt! I er nogle rare mennesker, sådan at lægge terrasse til naboens bryllupsfest. Jeg krydser fingre for godt vejr!
    Hav en dejlig aften
    Kram Rita

    SvarSlett
  2. Så fint det blir!
    Nydelig med rosa & hvitt sammen, og nyperosen er en undervurdert fin blomst, men kjempegod duft!!
    Snill du er som lager i stand fest da!
    Håper vi får se mer bilder om den ekte festen!? :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig dekorert! =) ja det blir vell en spennende helg det for brudeparet tenker jeg=) og heldige som har SÅ snille naboer;)

    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  4. Rett og slett lekkert!

    Heldige er dei to som får feire i slike flotte omgjevnader!

    Lykke til, til dokke alle;o)
    .... Men spesielt til dei to hovudpersonane.

    Solklem

    SvarSlett
  5. Wow!Stor stas med bryllupsfeiring på terassen deres da;)
    Lekkert var det!!;)
    Fin kveld til deg og fortsatt god sommer;)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  6. Nydelig! Og så kjekt med gode naboer;)

    SvarSlett
  7. Utrolig fint- og dekorativt med de nyperosene. Du er veldig flinkt- og har et meget godt blikk, men først og fremst må jo du og familien din være verdens beste naboer!!!

    Ønsker dere fine sommerdager videre! :)

    SvarSlett
  8. Så snille dere er som låner ut 'festlokale' :)
    Og nyperosene er bare vakre!!

    Klem,
    Signe

    SvarSlett