mandag 16. september 2013

Myke saker

Det nærmer seg luesesong, og i helgen har jeg sydd et par luer og skjerf av deilige fleecepledd fra Princess.


Minstemann fikk lue og skjerf med stjerner, mens snuppemor fikk med prikker. Og de ble grådig fornøyde:-)


Men enda mer fornøyde ble de da de fikk seg en kattunge i helgen. Et kjæledyr har lenge vært sterkt ønsket her i huset. Ja, såpass utttalt har behovet for kjæledyr vært at i hele sommer har minstemann flydd rundt og fanget fluer som han har hatt som kjæledyr. I tilegg til den bittelille sjøstjernen som ungene hadde i akvarium i sommer da vi var nordpå.


Sorgen var så stor da vi måtte sjøsette sjøsjernen da vi dro nordfra, at mor måtte rett og slett sy en liten sjøstjerne til minstemann da vi kom hjem.


Men nå har vi altså fått oss et ordentlig kjæledyr. Og lykken er stor:-)

9 kommentarer:

  1. Hei Barbro
    For en skjønning av en pus!!! Jeg elsker katter og skulle gjerne hatt huset fullt.
    Gutta mine drømmer også om et kjæledyr, men så er det det at jeg hat astma da... Jeg er veldig villig til å prøve for det.. mens far i huset synes det er galskap og er veldig negativ og redd astmaen som jeg ikke merker så mye til i det daglige vil bli veldig trigget.
    Inntil videre får jeg drømme meg bort med pusebildene dine!
    Glad dag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så lurt å bruke fleecepledd til å sy av! Jeg har også begynt å sy litt luer, men har brukt mest Jerseystoff foreløpig. Takk for tips!

    Ønsker deg en fin uke!

    Mvh
    Ingrid

    SvarSlett
  4. For en søt pus :O)
    Ja, nå er det snart tid for luer, må nok sy noen jeg også.

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  5. Veldig søt "kattonge" dere har fått i hus!
    Vi har hund, men bor så tett ved en bilvei at vi ikke kan ha katt.
    Men søte er de, og om veien en gang blir lagt om, så tror jeg sannelig
    det blir pus har også:)
    Ha ei riktig fin høstuke, Barbro.
    Klem Beate

    SvarSlett
  6. Så søte pus,Hihi dei passer i bloggverden dei:)så lurt å sy av fleecepledd,:)
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Veldig så mange katter som dukker opp i blogger! Søt katt! Navn?

    SvarSlett
  8. Helt usedvanlig søt pus! Agnes var meget begeistret, så nå får vi vel mas om ikke vi kan få en katt til - i kattungestørrelse. Hva skal pelsdotten hete?

    SvarSlett