onsdag 16. oktober 2013

En gammel ulljakke kan bli til så mangt...


Favorittjakken min i ull hadde et ublidt møte med vaskemaskinene i fjor og gikk fra å være str. M til str. åtte år på et blunk... Men som vanlig kan jeg jo ikke kaste noe til tross for at skapdørene står på spreng, og hyllene truer med å bryte sammen, så da sparte jeg likså godt på den og:-) Og det var slett ikke dumt det, for like etterpå laget jeg meg noen gode og varme ullsåler til minstemann av godt tovet ulljakke.


Selvfølgelig sparte jeg på resten også, og i går fant jeg ut at jakken sikkert kunne bli til noen fine hjerter.


Jeg sikksakket kjapt og greit rundt kantene, sydde på blomster (klippet ut fra en gammel duk jeg har tatt vare på...) med perler, og tredde i silkebånd. Fin gjenbruk:-)

9 kommentarer:

  1. Nydelig!
    Nå angrer jeg på den genseren jeg kasta som også hadde et ublidt møte med vaskemaskina.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Så fine hjertene ble da :)
    "Det er aldri så gale at ikke det er godt for noe" er ikke det noe som heter ?

    Kanskje jeg plutselig angrer på noe jeg også :((( Grrrr...

    Fin onsdag til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Så fine :)
    Jeg har tenkt meg på gjennbruksbutikken sor å se etter ullgensere til samme formål (som jeg kokvasker før jeg klipper i de :O)

    SvarSlett
  4. Søte hjerter og flott gjenn bruk. Jeg fant en ullgenser i går som jeg hadde gitt samme behandling som din jakke. Den skal brukes til noe snart. Flott med gjenbruk!! :)

    SvarSlett
  5. Herlig gjenbruk! Helt nyydelige hjerter! :)

    SvarSlett
  6. Så smart og fint! Har sansen for gjenbruk:-)

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte hjerter, unge frue!

    SvarSlett