torsdag 23. januar 2014

Skjøt i vei



Jeg fant igjen duken jeg laget til en barnebursdag i fjor og ble hoppende glad:-) Jeg har skrevet om disse dukene før - og nå gjør jeg det jammen meg igjen. De er morsomme å lage, og så kan de skjøtes i det uendelige. 


Det eneste du trenger er at stoffet er i full bredde - i hvert fall nesten. Så klipper du opp remser i ulike lengder og som du synes passer sammen, og så syr de de i hop til ønsket lengde. Her har jeg brukt både remser av nytt stoff og sengetøy.

Synes du dette ble litt vel sukkersøtt, så ser du en variant jeg laget til en guttebursdag under her:


En av de få dukene som passer til spisebordet:-)


7 kommentarer:

  1. Kjempefine de dukene Barbro - flinka!! :)

    SvarSlett
  2. Så smart. Imponert over den fine skjokoladekaka.
    Klem

    SvarSlett
  3. Lur ide! Og så fine dukene ble:)

    SvarSlett
  4. så lurt, jeg ser det er flere og flere grunner til å gå til anskaffelse av en symaskin hehehe, og den rosa varianten kan du skjønne jeg elsker, er så glad i rosa :-) klem

    SvarSlett
  5. Ja, det var lurt! Gutteduken likte jeg best, eller....!

    God lørdagskveld!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. Nydelige duker! Smart å skjøte på denne måten! :D

    SvarSlett